Kortingscode automatisch toegepast bij afrekenen
De wereld stikt in het plastic. Onze planeet kan echt niet langer wachten op meer duurzame producten. Dus toen wij op basis van de ideeën en vragen uit onze community nieuwe mogelijkheden zagen om meer impact te maken, dachten wij: ‘Waarom doen we dat dan ook niet!’
Daarom starten we samen met onze community en met jou deze nieuwe crowdfunding. Deze ziet er als volgt uit:
Vanaf €175.000: Smyle in fysieke winkels breder beschikbaar maken
De meeste tandpasta wordt verkocht in fysieke winkels. Daar moet Smyle dus ook breed verkrijgbaar zijn. Daarvoor moet vooraf flink geïnvesteerd worden in voorraden.
Vanaf €250.000: nieuwe producten introduceren
We gaan nieuwe mondverzorgingsproducten ontwikkelen, denk bijvoorbeeld aan mouthwash tabs, maar we hebben nog veel meer innovatieve ideeën. Zo vervangen we meer plastic producten dan alleen tandpastatubes en vergroten we onze impact.
Meer dan €300.000: nieuwe smaken introduceren
We hebben afgelopen jaar onze tablet aan de hand van de feedback van de community doorontwikkeld voor gevoelige tanden en hem frisser en schuimender gemaakt. Maar samen met jullie willen we ook graag nieuwe smaken tabs introduceren, zodat er voor elke (nu nog) plastic-poetser een aantrekkelijke reden is om over te stappen, ook als je niet van mint smaak houdt. En denk ook aan tabs voor de allerkleinsten.
HI, snappen we, alle bijdragen helpen, we kunnen helaas het instapbedrag nu niet meer verlagen omdat de campagne gestart is, we hopen dat je alsnog mee wilt doen, zou top zijn!
In crowdfundland is 4% een goed rente %, helemaal gezien je bij de bank op dit moment nauwelijks rente krijgt. Daarnaast hebben we een solide business case en groeiplan. Op verzoek kunnen we je er daar mee doorheen praten.
Deze crowdfunding is niet ingericht voor een aandelen crowdfunding, maar we sluiten niet uit dat we dat later alsnog gaan doen. Onze crowdfunders van het eerste uur zullen we daarbij extra aandacht geven natuurlijk!
We begrijpen wat je zegt. Aan de andere kant, heb je een mooie kans om langer je geld te laten renderen in deze tijd. Enfin, er zitten plussen en minnen aan, wij hopen dat je ons alsnog ondersteunt!
Wij hebben een goede business case, die laat zien dat met deze investering we in staat zijn in Nederland de voorraden te bestellen die noodzakelijk is om landelijke dekking in retailwinkels te kunnen voorfinancieren en dat we nieuwe producten en smaken kunnen introduceren waar een gezonde marge op zit. We kunnen je ook bijpraten over de risico’s. Om onszelf een beetje te beschermen tegen concurrentie hebben we die business case en bijbehorende risico’s niet openlijk toegankelijk gemaakt, maar als je wilt kan ik je er daar in een telefoongesprek mee doorheen praten.
Als we meer schaal kunnen maken, kunnen we ook naar onze prijzen kijken omdat we dan meer schaalvoordelen hebben. Dan kunnen we Smyle ook stap voor stap voor een zo breed mogelijke doelgroep beschikbaar maken. We hopen dat je meedoet met onze crowdfunding om dit mogelijk te maken!
Jazeker! We hebben daarbij de keuze gemaakt om die extra smaken en soorten in 1 tab te stoppen, dus we hebben onze basis-tab: frisser gemaakt, schuimender gemaakt, dubbele bescherming meegegeven, geschikt voor gevoelige tanden gemaakt èn een whitening effect meegegeven. Dit hadden we in drie-vier verschillende tabs kunnen onderbrengen, maar dat vonden we geen goed idee. We willen dit voor iedereen zo makkelijk mogelijk toegankelijk houden. Met deze nieuwe crowdfunding gaan we er extra en andere producten naast zetten. Help je mee?
In september/ oktober komen onze nieuwe tabs. Die hebben veel meer schuim! Daarnaast zijn ze frisser, bieden dubbele bescherming naast fluoride alleen en zijn geschikt voor gevoelige tanden en hebben een whitening effect! Daarnaast blijven we continu verbeteren en nieuwe producten ontwikkelen. Wil je ons meehelpen middels deze crowdfunding? Zou top zijn!
Dat hebben we al gedaan. De nieuwe tablet die in september/oktober komt – en die is ontwikkeld na de eerste crowdfunding – is ook al geschikt voor gevoelige tanden (en heeft een whitening effect en schuimt meer en is frisser en biedt dubbele bescherming).
Check, hebben we al gedaan. De nieuwe tablet die in september/oktober komt – en die is ontwikkeld na de eerste crowdfunding – heeft al een whitening effect (en is voor gevoelige tanden en schuimt meer en is frisser en biedt dubbele bescherming).
Er zijn er inderdaad meer in de markt. Wij onderscheiden ons daarvan met een betere kwaliteit tab. De nieuwe tab die in september gelanceerd wordt laat dit ook weer zien, die is extra fris, schuimend, biedt naast fluoride extra bescherming, is geschikt voor gevoelige tanden en heeft een whitening effect. Maar een goed product is maar een deel van het verhaal. wij investeren ook veel in onze branding en marketing. Want een goede tab alleen is niet voldoende om voorop te blijven lopen, mensen moeten weten dat we bestaan en ons zo breed mogelijk kunnen kopen. De meeste tab-partijen besteden hier veel minder aandacht aan, met alls gevolg dat ze ook niet zo hard doorgroeien. Wij willen juist groeien, omdat we dan meer impact maken. Daarom doen we juist ook deze crowdfunding.
Wij willen tussen de multinationals een plek op het schap verwerven middels een opvallende verpakking (die we hebben en ook nog verder door blijven ontwikkelen) en een dito product. Daarnaast gaan we meerdere smaken/producten introduceren om zo meer schapruimte als de onze te claimen en last but not least: zodra wij nationale dekking hebben in fysieke retailwinkels gaan we zelf landelijke campagnes starten naast onze online campagnes (radio/TV/print media). We gaan ons merk dus zelf laden op slimme manieren. Maar dat is volgende fase, eerst moeten we in die winkels terecht komen, pal daarna beginnen we met die campagnes.
De afweging is meer marge via verkoop via onze eigen site – maar waar we zelf klantacquisitiekosten moeten betalen EN/OF verkoop via fysieke winkels waar meer mensen komen, wij geen klantacquisitiekosten hoeven te betalen maar tegen een iets minder marge – maar nog steeds een gezonde marge. Uiteindelijk willen we impact maken met gezonde onderliggende financials en daarom willen we zo breed mogelijk beschikbaar zijn. Dus daarom gaan we beide doen.
Duurzame tandenstokers en andere producten staan op onze product verbeterings- en development roadmap, dus die komen eraan na deze crowdfunding!
We hadden drie doelstellingen met onze eerste crowdfunding: 1. De uitbreiding in Duitsland is gerealiseerd (zie ook https://we-smyle.de/ ), 2. de nieuwe versie van de tabs komt in september/oktober, en 3. de biologische certificering is eind van het jaar afgerond. Maar we hebben nu kansen om door te pakken met de nieuwe activiteiten, we vonden het dan zonde om tot het eind van het jaar te wachten.
De nieuwe tab die in september/oktober komt n.a.v. de eerste crowdfunding, die is op dit punt verbeterd, daar neem je er dan – verwachten wij- maar 1 van!
Wij zijn inderdaad nog redelijk onbekend bij tandartsen en mondhygienisten. Maar dit verandert al snel. We richten ons steeds meer op tandartsen en steeds meer praktijken verwijzen naar ons door. Wij gaan daar ook meer aandacht aan geven.
De campagne loopt al en we kunnen dit niet meer veranderen, we houden het echter in gedachten!
Dank voor de tip, die hebben we op de roadmap gezet, dus zodra de crowdfunding is geslaagd, kunnen we ermee aan de slag!
We gaan pas beginnen met nieuwe producten verkopen als we zien dat de huidige tandpasta voldoende tractie heeft qua verkoop. Op kleine schaal is dit trouwens al het geval, als we straks op grote schaal in de schappen liggen gaan we het straks – hopelijk – mee maken.
Jazeker, maar we doen het liever op eigen kracht met onze community.
Dat is inderdaad een goed idee, dus met deze crowdfunding gaat we dat ook als een test verder proberen.
Een kinderversie staat inderdaad hoog op onze to do lijst, die kan na deze crowdfunding!
Yes, we zijn allerlei studies aan het afronden en we zullen deze studies en hun uitkomsten via onze site ter beschikking stellen. De werking is net zo goed en dat zullen we verder onderbouwen.